החלפה ותיקון של דלת הממ"ד חשובה מאוד על מנת לשמור על ביטחון מקסימלי של דיירי הבית במרחב המוגן. תיקון והחלפה במידת הצורך יכולים לשפר באופן משמעותי את הביטחון ואת יעילות הדלת, ולכן חשוב לבצע זאת על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומוסמכים. רוצים לדעת מהן הבעיות הנפוצות המצריכות תיקון של דלת הממ"ד וכמה זה יעלה לכם? לפניכם המדריך המלא על תיקון דלת ממ"ד.

 

סוגי דלתות ממ"ד

קיימים שני סוגי דלתות לממ"ד: דלת ממ"ד עם פתיחה רגילה הנפתחת כלפי חוץ ודלת ממ"ד הזזה.

  1. דלת ממ"ד פתיחה רגילה - דלת ממ"ד לבנה הנפתחת כלפי חוץ, הנפוצה ביותר תמצאו אותה ברוב חדרי הממ"ד.

    דלת ממ"ד שנכנסת כלפי פנים אינה תקנית, שכן דלת הממ"ד צריכה להיפתח בקלות כלפי חוץ כדי לצאת ממנה או לסגור אותה בקלות ובמהירות בזמן חירום.

    בנוסף, מבחינה בטיחותית דלתות ממד נפתחות החוצה מהסיבה שכאשר יש פיצוץ ההדף ידחוף את הדלת אל המשקוף ובכך ימנע מהדלת לעוף אל עבר האנשים שבפנים.
     
  2. דלת ממ"ד הזזה - לא נפוצה כל כך מהסיבה שההתקנה שלה יקרה, יש צורך בהתקנה של כיס פנימי או במקרים אחרים משקוף מיוחד המתאים לדלת שאפשר לגרור אותה עליו, בשל כך ההתקנה מורכבת יותר וכך גם המחיר.  בנוסף דלת הזזה לממ"ד חוסכת מקום, ונוח יותר לפתוח לפתוח ולסגור אותה על גבי הציר.

 

דלת ממד פתיחה רגילה

(צילום באדיבות: גדעון כהן)

 

 

מהן הבעיות הנפוצות המצריכות תיקון דלתות ממ"ד?

כדי שדלת ממ"ד תהיה תקנית, היא צריכה למנוע הדף של התפוצצות רקטות ורסיסים וגם כניסה של גזים וחומרים רעילים, להגן במקרה של רעידת אדמה ועוד.

ישנם חדרי ממ"ד עם דלתות ישנות וחלק מחדרי הממ"ד עם דלתות חדשות. דלתות ממ"ד חדשות נבנו לפני 15-10 שנים. הדלתות הישנות כבדות יותר מאשר הדלתות החדשות ויותר וקשה להזיז אותן, לכן התיקון שלהן עלול להיות מורכב יותר. כתוצאה מכך, מחיר תיקון דלת ממ"ד ישנה יעלה בממוצע ב-700 ₪ יותר מדלת חדשה. לפני שאתם מזמינים איש מקצוע לתקן את הדלת, מסרו לו את הפרטים לגבי הדלת - אם היא ישנה / חדשה ומהו התיקון הנדרש.

 

מגוון תקלות שעלולות להיות בדלתות ממ"ד:

  • קושי בפתיחה וסגירת דלת הממ"ד
  • כיוון דלת הממ"ד
  • החלפת גומיה פנימית של הדלת
  • קיצור דלת ממ"ד
  • החלפת ידית הדלת
  • החלפת מנעול הדלת / פריצת דלת ממ"ד

 

קיצור דלת ממ"ד

הסיבה השכיחה ביותר לקיצור דלת הממ"ד היא כאשר מבצעים שיפוץ בבית. כאשר רוצים לרצף מחדש את הרצפה או להדביק פרקט, נוצר מצב בו מפלס הרצפה יותר גבוה וכך עלול להיות קושי לסגור את הדלת. כדי לפתור זאת אמורים להוציא את דלת הממ"ד מהמקום ולנסר את החלק התחתון של הדלת באופן מקצועי על ידי מסור ייעודי, בהתאם לגובה הרצפה החדש. יש להיזהר לא לפגוע ביעילות ובהגנה שלה מפני גזים רעילים או טילים.

המחיר לקיצור דלת ממ"ד סטנדרטית עולה בין 800-600 ₪ ומשתנה בהתאם למשקל הדלת ולרמת הקושי של ההוצאה וההחזרה שלה למקום.

 

ידית דלת ממד

(צילום באדיבות: גדעון כהן)

 

 

החלפת ידית בדלת ממ"ד

לידית הממ"ד עלולות להיות מגוון תקלות:

  • כאשר הידית של הדלת לא נפתחת
  • אם הידית לא נסגרת
  • במקרה שהידית יצאה ממקומה

כאשר אתם נתקלים באחת מתקלות אלו, עליכם לחשוב האם משתלם לתקן את הידית או כבר להחליף אותה לגמרי. מחיר החלפת ידית לדלת ממ"ד יעלה בין 400-250 ₪ כולל הידית.  

 

כיוון דלת ממד

 

 

כיוון דלת ממ"ד

אם דלת הממ"ד נוגעת או משפשפת את הרצפה יש לכוון או לאזן את הכיוון שלה. שכן זה הפתרון היעיל ביותר לבעיה זו. יש לבדוק את ציר הדלת והאם יש לו תקלה, אם הוא נשבר או זז ממקומו יש לחזק אותו.

מחיר איזון דלת ממ"ד יעלה בין 750-250 ₪. לדוגמה, כיוון דלת הממ"ד ותיקון ציר בדלת יעלה 250 ₪. איזון הדלת והחלפת הצירים יעלה 700 ₪.

 

החלפת גומייה פנימית בדלת ממ"ד

קיימים מספר מקרים בהם יש להחליף את הגומייה הפנימית בדלת הממ"ד:

  1. במקרה שדלת הממ"ד לא נסגרת - אם הדלת אינה נסגרת ככל הנראה תצטרכו להחליף את הדומייה שלה כדי לאטום אותה באופן איכותי.
  2. כאשר הגומייה מתפוררת -  אם דלת הממ"ד ישנה, לעיתים הגומייה עלולה להתפורר ולכן יש להחליף אותה לגומייה חדשה.
  3. במקרה שהגומייה יצאה מהמקום - אם הדבק של הגומייה יצא יש להחליף אותה.
     

העלות להחלפת גומייה תהיה בין 400-280 ₪ כולל עלות החומרים.

הדבקת גומייה שיצאה מהדלת תעלה 280 ₪, תיקון דלת הממ"ד עם סידור ציר והחלפת גומייה יעלה 400 ₪ ותיקון דלת ממ"ד עם החלפת גומייה בחלון ובדלת יעלה 400 ₪.

 

פריצת דלת ממ"ד / החלפת מנעול בדלת ממ"ד

יש לפרוץ את דלת הממ"ד במקרים הבאים:

  • כאשר הידית של הדלת התקלקלה
  • במקרה שדלת הממ"ד אינה מכוונת כראוי
  • יש תקלה במנגנון הנעילה של דלת הממ"ד
  • כאשר הלשונית של הדלת ננעלה 

עלות העבודה לפריצת דלת הממ"ד: עבור פריצת דלת הממ"ד תשלמו 300 ₪, פריצה של דלת הממ"ד והגבה של דלת ששקעה תשלמו 300 ₪ ובמקרה ותאלצו לפרוץ את המנעול של הדלת ולהתקין אחד חדש תשלמו 600 ₪.

 

באילו מקרים יש צורך בהחלפת דלת ממ"ד?

קיימים שני מקרים בהם מחליפים את דלת הממ"ד:

  1. כאשר רוצים לבנות ממ"ד חדש בבית. במקרה שאתם מעוניינים לשפץ את הבית ולבנות ממ"ד חדש, עליכם להתקין גם משקוף והאחראי לכך יהיה הקבלן שמבצע את השיפוץ ולא מנעולן.
     
  2. כאשר הדלת ישנה או תקולה ורוצים להחליף אותה לדלת חדשה. במקרה זה אין צורך להחליף את המשקוף של הדלת אלא את הכנף בלבד ולכן מנעולן יוכל לבצע זאת.

 

מחיר דלת ממ"ד ללא רכישת הדלת 600 ₪, מחיר התקנת דלת ממ"ד פשוטה עם הובלה והתקנה 2,500 ₪ והתקה של דלת ממ"ד מצופה טפט, עם הובלה והתקנה 4,500 ₪.

 

זקוקים לאיש מקצוע שיחליף או יתקן לכם את דלת הממ"ד? 

צרו קשר עם מנעולן או מתקין דלתות באינדקס בעלי מקצוע של בזק B144.

החלםת דלתות ממ"ד

מנעולן בתל אביב