כשהימים הולכים ומתחממים, בדיוק כמו עכשיו, לאף אחד אין חשק לאכול מאכלים כבדים ומהבילים. גם כשאני מייעצת למסעדות בהוספת מנות טבעוניות לתפריט, אני משתדלת להתאים אותו לעונה החמה ולבחור במנות קלילות ומהירות, שלא יעיקו על המטבח או על הסועדים, אלא יביאו איתן משב רוח מרענן, גם כשמדובר במנות מבושלות ולא בסלט
 
המנה הבאה היא דוגמא מושלמת – מהירה להכנה, קלילה לאכילה ומשלבת טעמים רעננים עם ירקות עונתיים. לא סובלים במיה? אפשר בהחלט להחליף אותה בירק אהוב אחר וחתוך קטן, שזקוק להקפצה קצרה בלבד. בתיאבון וקיץ קריר.
 

טופו ובמיה מוקפצים עם אטריות 

אני אוהבת להשתמש במנה הזו באטריות סובה, שעשויות מכוסמת, אבל כל אטריה אחרת (חיטה, שעועית או אורז) תעשה את העבודה. הכינו את החומרים מראש והקפיצו במהירות כך שבתוך דקות תהיה לכם ארוחה מלאה.

 

חומרים ל 2-3 מנות:

400 גרם אטריות סובה, מבושלות לפי הוראות היצרן, בטמפרטורת החדר
200 גרם במיה תאילנדית ארוכה, חתוכה באלכסון לשלישים
300 גרם טופו 
2 שיני שום קצוצות דק
1 פלפל צ'ילי טרי, קצוץ
1/4 כוס רוטב סויה בהיר
מעט מלח ים אטלנטי
1/2 כפית סוכר
מיץ מ-1/2 ליים או לימון
שמן צמחי (חמניות, סויה וכד')
שמן שומשום
 
להגשה: עלי כוסברה טריים, שומשום שחור
 
 
 

הוראות הכנה:

* יוצקים מעט שמן לווק ומחממים מעל להבה גבוהה. כשהשמן חם (אך לא נשרף) מטגנים בו את השום והצ'ילי הקצוצים למשך כמה שניות ומיד מוסיפים את קוביות הטופו והבמיה. מקפיצים יחד במשך 1-2 דקות.
* מוסיפים לווק רוטב סויה, מלח, סוכר ומיץ ליים ומקפיצים כ-2 דקות נוספות. טועמים ומתקנים תיבול.
* מוסיפים לווק את האטריות המבושלות ומקפיצים כדקה נוספת, כך שהאטריות ייעטפו ברוטב. במידת הצורך מוסיפים מעט מים. מטפטפים מעט שמן שומשום, מערבבים ומסירים מהאש.
* מעבירים לצלחות הגשה, מעטרים בכוסברה ושומשום שחור ומגישים.
 
הכתבה נכתבה באדיבות אורי שביט, טבעוניות נהנות יותר