למי שסבורים שמעיינות ומים זורמים יש רק בצפון הארץ, בגליל או בגולן, נכונה כאן הפתעה: הנה כמה רעיונות לטיולי מים ומעיינות בדרומה של ישראל: מדריך טיולי מעיינות בדרום הארץ, עם כמה רעיונות קצרים ומרעננים

 

הנגב והדרום אטרקטיביים לטיולים במיוחד בעונת החורף: זה הזמן שבו מי שלא אוהב בוץ וחימר חלקלק, ימנע מלהגיע לנחלי הגולן, למשל. בנוסף, רוב "הצפוניים" שביננו – מי שגרים צפונה לבאר שבע, נניח – יחפשו קצת שמש בימים האפרוריים של החורף הישראלי.

לחלופין, מי שכבר מטיילים בדרום בקיץ, יחפשו מפלט מהחום וטבילה מרעננת או לפחות תצפית מרעננת אל מקורות מים. אם אתם בין מי שמנינו למעלה, יש להניח שתרצו להגיע לנגב ואם כבר לנגב, אז לחלקים הפחות יבשים שבו ולארגון או יציאה לטיולי מעיינות בדרום הארץ.

 

קצרה כאן היריעה לתאר את כל נקודות המים בדרום, אבל אפשר למנות לפחות את הבאות:

 

בדרום הארץ, ולאורך ים המלח, אפשר להזכיר את עיינות צוקים: שמורת טבע שמוכרת לרבים בשם "עין פשחה". במקום תמצאו מקומות מסודרים לפיקניק שכוללים שולחנות פיקניק, רחבה מוצלת ומים זורמים. השמורה עצמה בנויה מכמה בריכות, שחלקן מתאימות לפעוטות ממש וחלקן מתאימות גם למבוגרים. בימי שבת וחג המקום די עמוס וכדאי לבוא מוקדם כדי לתפוס מקום ראוי.

 

מי שיש לו רכב 4X4 גבוה יוכל ליהנות מגישה סבירה לעין סדק: מעיינות תרמיים ובריכות חמות שנמצאים לאורך כביש 90, בערך בשני שליש הדרך בין חוף מינרל ועין גדי. מדובר בבריכות מרוכזות מאוד כך שאם אתם טובלים בהן, עשו זאת למשך זמן קצר בלבד. אפשר ללכת ברגל מהכביש אבל אם ברכב – רק ברכב שטח "של ממש".

בעלי רכב שטח יוכלו ליהנות יותר בקלות גם מההמלצה הבאה שלנו, והיא עין עקב תחתון.

המעיין הזה נמצא לא הרחק משדה בוקר וכדי להגיע אליו ברגל תצטרכו לצעוד מהלך של כ- 5 ק"מ מהנקודה הקרובה ביותר לרכב. יורדים לכיוון עין עבדת – מעיין נוסף, מטויל יותר ונח יותר לגישה – ומחנים את הרכב בחניון.

 

משם צועדים משהו כמו 3 קילומטרים בשביל אדום ואז עולים על שביל כחול עד להגעה למעיין. יש לשים לב ששטפונות ועונות גשומות משנים מאוד את הערוץ ואת הבריכה מדי פעם וחייבים לבדוק עם הפקח בכניסה לשמורה מה המצב (ולהצטייד במפה!). המקום עצמו יפהפה, מטויל פחות מעין עבדת ויש בו בעלי חיים רבים ומים קרים גם בקיץ. מי שיש לו רכב שטח יוכל לנסוע במכונית בשביל אחר ולהחנות אותה כ- 300 מטר מהבריכה...

 

ולסיום המדריך הקצרצר הזה לטיולי מעיינות בדרום הארץ, המלצה אחרוה, ליד אילת: עין נטפים, על גבול מצרים, נמצא כ- 7 ק"מ מאילת. מדובר במעיין קטנטן, שנובע בטפטוף ממש ומתנקז לבריכה קטנה וחביבה. המקום יפה במיוחד בזכות הנוף שסביבו ובעלי החיים שמגיעים אליו. מותר לביקור רק ואך ורק בשעות האור!