ממ"ד הוא חדר הכרחי בכל בית בישראל, הנועד להגן על דיירי הבית מפני התקפת טילים או התקפה כימית. למעשה, מדובר על חדר שכולו עשוי מבטון ושהפתחים בו חייבים לעמוד בהתקן הישראלי. בימים קשים אלו בהם טילים משוגרים לכל רחבי הארץ, אנחנו מוצאים את עצמנו מעבירים שעות נוספות בממ"ד ולא פעם נאלצים גם לישון בו.

איך תדעו איזה מזגן אתם יכולים להתקין בממ"ד? ריכזנו לכם את כל המידע על התקנת מזגן בממ"ד.

 

איזה מזגן מומלץ להתקין בממ"ד?

התקנת מזגן עילי בממד

מזגן עילי מומלץ מאוד להתקנה בממ"ד, שכן זו יחידה נפרדת עם מאייד ומנוע חיצוני, כך ניתן להשתמש בממ"ד בזמן חירום בעת מתקפת טילים או מתקפה כימית. המזגן יקרר את האוויר בחדר הממ"ד באמצעות סירקולציה, מבלי להכניס אוויר מבחוץ או מחדרים שאינם ממוגנים. 

 

התקנת מזגן מיני מרכזי בממ"ד

בשגרה רגילה, אין ספק שחיבור מזגן מיני מרכזי בממ"ד יהיה פתרון זול יותר כיוון שאין צורך לרכוש מזגן נוסף. אם תעשו זאת,  חדר הממ"ד יהיה מוגן מפני מתקפת טילים אך לא מפני מתקפה כימית. זאת כיוון שמזגן מיני מרכזי פועל בכל החדרים (שאינם ממוגנים) ומעביר את האוויר בניהם. בנוסף, אם תרצו להפעיל מזגן רק בחדר אחד, תצטרכו להפעיל את כל המערכת המרכזית של המזגן וכך יהיה בזבוז רב של אנרגיה.

 

מזגן בממד

 

מהן הנחיות פיקוד העורף בנוגע להתקנת מזגן בממ"ד?

בהתאם להנחיות פיקוד העורף, ניתן להתקין בממ"ד מזגן עילי ומזגן מיני מרכזי. אם אתם מתקינים מזגן מיני מרכזי, עליכם לחבר אותו על ידי צינור ייעודי בקוטר של 8". אם אתם רוצים להתקין בממ"ד מזגן עילי, יש להתקין אותו בקיר פנימי כך שגם צנרת המיזוג תהיה בקיר הפנימי. לאחר הקידוח, יש לאטום את החלק שקדחתם על ידי אטמים מודולריים או חומר משחתי שיש להם אישור בתוקף מפיקוד העורף. להנחיות באתר של פיקוד העורף.

 

כיצד מתבצעת התקנת מזגן בממ"ד עם הכנה?

על מנת שיהיה ניתן להתקין מזגן בממ"ד ולשמור על אטימות במקרה של מתקפה כימית, צריך להיות בממ"ד התקן המתאים לכך. אם אתם גרים בבית חדש, ככל הנראה יהיה לכם כבר התקן מתאים. הנפוץ ביותר הוא התקן עומר - תשתית הנחוצה להתקנת המזגן, כך שיהיה ניתן לעשות זאת באופן פשוט ולהפעיל את המזגן במקרה חירום. בהתקן הזה קיימת הכנה של כל התשתית הנחוצה עבור התקנת המזגן בממ"ד: חשמל, צנרת גז וצנרת ניקוז וגם ברז נטרול לצנרת הניקוז.

 

התקנת מזגן בממ"ד ללא הכנה

 

שמירה על בטיחות ותקינות מלאה:

כדי להתקין מזגן בממ"ד באופן תקין, עליכם להזמין קבלן מקצועי שיודע לבצע זאת לפי התקנים הנחוצים, כדי לא לקדוח. קיים התקן ייעודי הנקרא התקן "עידו" ששומר על אטימות הממ"ד ומספק הגנה מהדף ורסיסים. עבודה זו מורכבת יותר, לכן המחיר להתקנה יעלה באופן משמועתי. בדקו האם למתקין יש התקן מתאים ואם הוא מאושר על ידי פיקוד העורף.

 

חוסר שמירה על בטיחות ותקינות חלקית:

אם אינכם מעוניינים לשמור על תקינות הממ"ד, יש באפשרותכם להתקין אותו בדיוק כמו בחדר רגיל. ההבדל בין התקנה בחדר רגיל לממ"ד הוא הקידוח, שכן בממ"ד הוא מורכב יותר ולכן המחיר מתייקר. שימו לב, אם תבחרו להתקין מזגן מרכזי או מזגן עילי הממ"ד יהיה עדיין מוגן מטילים, אך לא במקרה של מתקפה כימית. בנוסף, אם תקדחו בקיר ותרצו בעתיד למכור את הבית, לא תוכלו להתחייב שהוא אכן עומד בכל תקני הבטיחות.

לאחר סיום הבנייה, יש באפשרותכם להוסיף התקן ייעודי למזגן. יש לכך יתרון משמעותי כיוון שאין צורך לקדוח וניתן להלביש אותו על פתח האוורור הגדול שנמצא בממ"ד. אם תרצו לעשות זאת, עליכם לברר עם מתקין המזגנים מראש שיש ברשותו התקן מהסוג הזה ולברר האם יש עליו אישור מפיקוד העורף (ניתן להיכנס לאתר החברה המייצרת את ההתקן ולברר האם פורסם אישור מפיקוד העורף).

 

האם אפשר להתקין מזגן בממד

 

מהן החסרונות של התקנת מזגן בממ"ד עם קידוח?

הממ"ד אינו מוגן מפני מלחמה כימית

ייתכן שתהיה ירידת ערך לנכס אם תרצו למכור אותו בעתיד, שכן כך הוא אינו עומד בתקנים הנדרשים לפי פיקוד העורף

מחיר ההתקנה יתייקר בשל התקן ייעודי שיש להתקין כדי לשמור על אטימות

 

כמה עולה התקנת מזגן בממ"ד?

אם יש לכם התקן ייעודי, מחיר ההתקנה יעלה 900-700 ₪

במקרה ואין לכם התקן ייעודי בממ"ד ואתם רוצים להתקין, תשלמו תוספת הנעה בין 1,000-700 ₪, המחיר משתנה בהתאם לסוג ההתקן. סך הכל ההתקנה תעלה 1,900-1,400 ₪

אם אתם רוצים להתקין את המזגן באופן רגיל ואינכם מעוניינים לאטום אותו, תצטרכו להוסיף כ- 250-150 ₪ יותר מאשר עלות התקנה רגילה, בעקבות הקידוח העלות תהיה 950-1,150 ₪

 

autocomplete right icon
מה דעתך על כתבה זו?
  • משעממת

    0
  • ככה ככה

    0
  • סבירה

    0
  • נחמדה

    0
  • !מעניינת

    0

עסקים מומלצים בתחום

דוד לנקרי מיזוג אווירדוד לנקרי מיזוג אוויר
נרקיס 69, מבועיםבתאום מראשעסק של מיזוג אוויר שעבר מהמרכז לדרום לפני חודשיים מתעסק בכל הקשור למיזוג אויר פרטי ותעשייתי
זוטא - קור בעמזוטא - קור בעמ
פארק ספירים 33, שדרות
ראובן לוגסי - ענק המזגניםראובן לוגסי - ענק המזגנים
הארזים 82, נתיבות
לתוצאות נוספותarrow down icon