הקצר והעגול חוזרים לאופנה: ציפורניים ארוכות אאוט-  ציפורניים קצרות אין. חוזרים לשפיות, אומרות המניקוריסטיות, ולמראה הקלאסי, כאשר הגימור של הציפורן הוא עגול או מרובע ומעוגל בשוליים. למי זה מתאים? לכולן, אבל במיוחד לבעלות ציפורניים רגישות, או מי שעובדות על מחשב ובעבודות בית אחרות. 
לק צבעי מים: לק קל ליישום, שמאפשר יצירת מראה של גוונים בציפורן. מורחים שכבת בסיס ואז שכבה שלישית של לק ועוד אחת, בקצה. המריחה נעשית על ידי ספוג, כך שהמעברים מטושטשים וזורמים יותר. המראה הזה נקרא גם מראה הדרגדה – מעברים. 
חותמות: עדיין באופנה – אבל בירידה בהרבה מקומות. למי שיש פרנץ' מניקור, מחתימים דוגמא על הפס הלבן, הדק. למי שאין – על שטחה של כל הציפורן. מה יש בהיצע? שפע רב של דוגמאות, שכוללות סוגים שונים של תחרה, לבבות, פרפרים, צורות גיאומטריות ומה לא. הבשורה הטובה? ניתן לרכוש ערכות ביתיות שכוללות מגוון דיסקים עם חותמות בצורות שונות. 
מבריק אאוט – מט אין: חברות הלקים מוציאות יותר ויותר לקים בגימור מט, שהופך הטרנד הלוהט  של קיץ 2016. אפשר לתת פס דק, מבריק, בקצה, ליצירת ניגודיות על גבי הציפורן המשיית.
תלת מימד: לא משתלב כל כך עם טרנד הציפורניים הפונקציונליות והקצרות, אבל הרעיון כאן הוא ליצור אשליה תלת ממדית על גבי הציפורן: מדביקים פנינים פלסטיות זעירות, ניטים ואבני חן ואפילו מדבקות תלת ממדיות. הכל, כדי להעניק נפח, בלוּק רדיקלי ונועד. 
מי אמר שחייבים צבע על הכל? נגטיב ספייס הוא המונח הלוהט: חלקים ריקים, בגוון הציפורן הטבעי, לצד חלקים צבועים. הרבה צורות גיאומטריות פשוטות – עיגולים קטנים, קווים, משולשים – שיוצרות מראה מינימליסטי ומדויק. גוונים אהובים? שחור, לבן, ורוד ונגיעות של זהב.  המראה למרובעות? ממש לא. 
הבי מטאל: יותר ויותר לקים בגימור מתכתי, שאותם ראינו כבר בשנים הקודמות. השנה נראה כאן פינישים מטאליים מבריקים, עם או בלי נצנצים ופתיתי זהב. המראה המטאלי נותן טאץ' יוקרתי, אבל צריך להיזהר ולא להגזים. 
הפרנץ' כבר (מזמן) לא לבן: וזה רק מתחזק. בעבר, הגימור היה לבן בשולי הציפורן. השנה נראה יותר גליטרים עדינים וקווים בצבעים אחרים – אפילו שחור. בנוסף, הרבה מניקוריסטיות יציעו לך גימור פרנץ' מבוסס מדבקות.
 
ומה לגבי הצבעים? בהתאם ל'דיזיין' של הציפורן: הרבה צבעי פסטל, תכולים ותכלת, אבל גם הרבה צבעים חמים – במיוחד בקיץ. בנוסף כמובן יישארו איתנו השחור וצבעי פירות היער הסגולים-כהים.