עשיתם הלבנת שיניים? שנו את הרגלי הגיינת השיניים שלכם ואת הרגלי האכילה והצריכה של מאכלים ומשקאות שונים. שינויים אלה יעזרו לכם לשמור על שיניים לבנות ובריאות גם אחרי הלבנת שיניים ביתית או אצל רופא שיניים.

הלבנת שיניים אינה עניין זול. בין אם אתם קונים ערכה ביתית להלבנת שיניים ובין אם אתם פונים להלבנת שיניים אצל רופא שיניים או במכון לייזר להלבנת שיניים, העניין הזה הולך לעלות לכם כסף.

כדי למנוע אכזבות לפני שפונים לטיפול יקר להלבנת שיניים מקצועית, כדאי לבדוק עד כמה אתם אכן מתאימים להלבנת שיניים. במידה והחלטתם לפנות להלבנת שיניים כאמור, וגם ביצעתם את התהליך, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על שיניים לבנות ככל האפשר, למשך שנה לפחות, כדי שלא תצטרכו לעבור הלבנות שיניים תכופות.

ביקור אצל שיננית

זה אולי הטיפול החיצוני הכי חשוב שלו תדרשו אחרי הלבנת שיניים. ביקור קבוע – יש הממליצים על פעמיים בשנה – אצל השיננית, להסרת פלאק ולניקוי השיניים, בוודאי יעזור לכם לשמור על צבע שיניים וחיוך בריא. יש לוודא עם הרופא או מי שביצע את הלבנת השיניים שאין חומרים או תכירים שעלולים להזיק לכם, כמובן.

צחצוח שיניים

מהמרפאה – ישר הביתה: צחצוח שיניים נכון ויעיל, שימוש במברשת שיניים רכה וטובה ישפרו מאוד את הסיכויים של הלבנת השיניים שלכם להחזיק מעמד. לא כולם אוהבים את התחושה של מברשת שיניים חשמלית בפה, אבל אלה מגיעות לאזורים נשכחים ורחוקים ומגלות יעילות רבה בניקוי שיניים ואף בהסרת פלאק. אל תשכחו את החוט ואת הקיסם הדנטלי – שני אמצעים מעולים להסרת שאריות מזון.

משחת השיניים

אפשר להמשיך ולהשתמש במשחות להלבנת שיניים – כל עוד אין הוראה אחרת מהרופא.

שינוי הרגלים בבריאות הפה

הדרך הפשוטה ביותר להלבין שיניים, היא לא להכתים אותן מלכתחילה. נכון, בזמנים המודרניים שלנו זה עניין כמעט בלתי אפשרי, אבל אפשר לפחות למתן את העניין.
שנו את הרגלי צריכת הקפה והתה שלכם, ומתנו אותה. לאחר שאתם שותים קפה, אכלו משהו נטול סוכר וקלוריות, שיגביר את הפרשת הרוק בפה, ואת שטיפת השן. באותו אופן, המנעו ככל האפשר – במיוחד לאחר הלבנת שיניים – ממאכלים שמכילים הרבה צבע, כמו פירות יער סגולים, סלק אדום וכד'.  ככלל, למשקאות כהים ו'אדומים' כמו יין אדום וקולה, ישנה נטיה ברורה להכתים את השיניים ואף יותר מזה: חומציות משקאות אלה גורמת לאיכול האמאייל של השן, ולפגיעה עמוקה אף יותר.

הוסיפו לדיאטה שלכם מקלות סלרי, תפוחים, אגסים וגזר. כל אלה מעוררים הפרשת רוק מרובה וזה שוטף את הפה ושומר על הלבנת השיניים. גם מסטיק יכול לסייע באותו אופן, של ערור הפרשת רוק.

לסיכום: כדי לשמור על הלבנת שיניים לאורך זמן, רצוי לשנות הרגלי נקיון והגיינת-פה, לאכול ולשתות פחות מאכלים כהים ומשקאות כהים ולנשנש איזה גזר מדי פעם. בהצלחה!