הלבנת שיניים יכולה להיות עניין מתסכל מאוד: לא כולם הם בעלי צבע שיניים בהיר מלידה וישנם רבים שגם אם יבצעו הלבנת שיניים בכל שבוע, לא יהיו להם שיניים לבנות. מצד שני, רבים שכן עוברים הלבנה מוצלחת לא מצליחים לשמור עליה יותר מאשר חודשיים-שלושה. הסיבות לכך הן בחלקן יעילות תהליך הלבנת השיניים עצמו, אבל גם הרגלי הצחצוח, עישון, שתיית קפה, תה ויין אדום ועוד.

עברתם הלבנת שיניים ואתם רוצים לשמור עליה לאורך זמן? הנה כמה טיפים לשמירה על השיניים לבנות.

 

1. יעילות שיטות שונות להלבנת שיניים

הטיפ הראשון שכדאי לקחת בחשבון הוא, שלא כל אמצעי הלבנת שיניים שווים: ישנן משחות שיניים להלבנה, שהיעילות שלהן היא לכמה ימים. ישנם תכשירים ביתיים שהתוצאות שלהם מחזיקות יותר זמן, ואילו טיפולים במרפאות שיניים יעילים לתקופה של חודשים. עשו מחקר שוק ובידקו איזו שיטה מתאימה לכם יותר: לא רק מבחינה תקציבית, אלא מבחינת העניין, בריאות השיניים שלכם וכד'.

רוצים להתייעץ עם רופא מומלץ בתחום הלבנת השיניים? באינדקס B144 תוכלו למצוא ולסנן מגוון מרפאות שיניים באזוריכם לפי ביקורות והמלצות משתמשים - 

הלבנת שיניים תל אביב

הלבנת שיניים בעפולה

הלבנת שיניים בבאר שבע

 

2. השתמשו בחומץ תפוחים

אפשר לגרגר חומץ תפוחים לפני הצחצוח הראשון של הבוקר, כדי לשפר את בריאות השיניים, להקל על הצחצוח ולתרום להלבנת השיניים. שיטפו בזריזות – חומציות גבוהה גורמת להתפתחות חורים בשן.

 

3. גרגרו סודה לשתיה

סודה לשתיה מעולה להלבנת שיניים! השתמשו בסודה לשתיה פעם בשבוע, ממש כשם שאתם משתמשים במשחת שיניים. הלבנת השיניים תתבטא בהסרת כתמים קשים ושיפור המראה הכללי. במקרה ואין לכם סודה לשתיה, השתמשו במלח, אבל אל תבלעו ואל תגזימו בשימוש. שימוש בסודה לשתיה מומלצת גם למי שיש לו כתמים שחורים שמקורם בבקטריות.

 

4. השתמשו בחוט דנטלי לשיניים

שימוש בחוט דנטלי הוא הרגל בריא לשיניים, בכל מקרה. הוא יתרום להלבנת השיניים בכך שהוא ימנע הצטברות משקעים בין השיניים, התפתחות חיידקים ופלאק. רצוי מאוד לשטוף את הפה אחרי שימוש בחוט דנטלי, כדי למנוע ריחות רעים.

חוט דנטלי לשיניים

(צילום:Shutterstock)

 

5. בקרו אצל השיננית

הרחיקו פלאק, שימרו על נקיון השיניים וחזקו אותן בביקור אצל השיננית. בחלק מהמרפאות מציעים הלבנת שיניים בג'ל בעת ביקור אצל השיננית. בררו עם השיננית את יעילות הטיפול הזה וכמה זמן הוא מחזיק, והחליטו אם אתם מעוניינים בהלבנה המקומית או שלא.

אולי יעניין אותך: מחירי הלבנת שיניים - כמה זה עולה?

 

6. הקפידו על צחצוח שיניים

מומלץ לצחצח פעמיים ביום, כדי לשמור על השיניים הלבנות לאורך זמן. הזמן המומלץ לצחצוח הוא 2 דקות לפי מחקר נרחב שבוצע בארה"ב. זיפי המברשת מקרצפים רובד וחיידקים המובילים להצהבה. שימוש במשחת שיניים עם פלואוריד, מסייע במניעת עששת וכתמים, מה ששומר על לובן השיניים.

 

7. הפחיתו משקאות ומאכלים מתוקים

אכילת מזון מתועש ומשקאות קלים מתוקים יכולה לגרום לכתמים בשיניים ולפגוע בהלבנת השיניים שעשיתם. מעבר לכך, כאשר אתם אוכלים הרבה ממתקים, הרוק הופך לחומצי יותר, מה שגורם לאמייל (זגוגית השן - הציפוי המכסה את כותרת השן) להתבלות.

חשוב להגביל את כמות צריכת המזונות המתוקים, כדי לשמור על בריאות השיניים.

 

8. השתמשו בליפסטיק מתאים

לבנות שבינינו, האם ידעתן ששפתון בצבע בהיר מבליט את הצבעים הצהובים בשיניים? אם אתן לא רוצות לעשות הלבנת שיניים, או שעשיתן בעבר ואתן רוצות לשמור ולהבליט את המראה, השתמשו בליפסטיק בצבע אדום-קל.