נוחות שירות המפות של בזק


עבור רובנו מתקשרת המילה "בזק" עם מגוון שירותים אותם מעניקה החברה ללקוחותיה: שירותי טלפוניה, אינטרנט, לאנשים פרטיים ועד למרכזיות עבור עסקים. בזק גם מוכרת לקהל הישראלי בתור החברה הבלעדית שהפעילה שירותי טלפון בעידן שבו השתמשנו בטלפון ציבורי כדי לבצע שיחות ולקיים תקשורת עם הסובבים אותנו, ולילדי בית הספר היה קשור אסימון לשרוכי הנעליים, על כל צרה שלא תבוא. מים רבים זרמו בנהר מאז, והאסימונים פינו את מקומם לטלכרטים שגם הם כמעט והספיקו להיעלם מהעולם מאז ולהישאר בעיקר באוספים של משוגעים לדבר. בזק מוכרת יותר בגלל פרסומות בטלוויזיה ומולה מתחרות עוד חברות על הענקת סל שירותים דומה.


חדשנות שירות המפות


אחד החידושים האחרונים שבזק מבקשת להציג ללקוחותיה הוא שירות המפות שלה, המאפשר לראות פריסת עסקים ארצית על גבי מפת ישראל – הכוללת כמובן גם את המוקדים "החמים" של העסקים על גבי מפת תל אביב, מפת ירושלים וגם אזורים אחרים ברחבי הארץ.  מעבר לעובדה כי לקוחות פוטנציאליים יכולים לקבל מספרי טלפון של עסקים גם דרך המוקד הטלפוני של בזק וגם דרך השימוש באתר האינטרנט,  על בסיס קריטריונים המתארים את שירותי העסקים המבוקשים כמו גם מיקומם, ישנה נוחות לא מבוטלת באפשרות לראות את פיזור העסקים על גבי המפה של האזור המבוקש.


היתרון – לראות את המפה כולה


לא רק ששירות המפות מאפשר לאמת שמדובר בעסק המבוקש, יש לו עוד מספר יתרונות. מי שמבקש להגיע בעצמו לאזור מסוים, במיוחד אם מדובר בעסק הממוקם על מפת ירושלים או מפת תל-אביב, ירצה בוודאי לדעת אם העסק ממוקם בלב אזורי הפקקים (ויוכל בקלות לשלב את הפונקציה הזו עם שירותי אתרים אחרים המציעים עדכוני זמן אמת לגבי מצב הפקקים ברחבי הארץ המצוינים גם הם על גבי מפה), או מקומות בהם קשה למצוא חנייה. בנוסף, שימוש בשירות מפות יכול לעזור לתכנן מסלול העובר דרך מספר עסקים, במקרה שיש צורך בהגעה ליותר ממקום אחד (לדוגמא על מנת לאסוף ציוד ממספר ספקים, או לחלק סחורה למספר מפיצים).